Чеберячко Сергій

Дослідження Gartner

16.08.2021

Цікаве дослідження стосовно взаємин між керівниками компаній і працівниками опублікувала науково-консалтингова компанія Gartner 2021 року. Опитування провели більш як серед 4000 працівників у найбільших транснаціональних компаніях світу у січні 2021 року. Воно дало змогу виявити декілька проблем, які значно погіршують ставлення працівників до вимог керівників.

  1. Керівники вважають, що в їхніх компаніях запроваджено гнучкий графік робочого часу для працівників.
    Опитування Gartner показує, що 75% керівників компанії вважають, що вони запровадили в компаніях гнучкий графік роботи, проте з ними погоджуються лише 55% працівників.
  2. Керівники вважають, що в компаніях стрворено можливість дистанційної роботи для працівників.
    Лише 46% працівників вказують, що володіють потрібною технологією для ефективної віддаленої роботи порівняно з 80% керівників компаній. Крім того, лише 49% працівників підтверджують, що їх організація надала додаткові кошти для закупівлі ресурсів, які дають змогу їм працювати дистанційно.
  3. Керівники вважають, що вони враховують інтереси працівників під час прийняття рішень.
    Лише 41% працівників погоджуються з тим, що вищі керівники компаній діють у їхніх інтересах. Водночас 70 % керівників вважають, що вони завжди враховують інтереси працівників. Така розбіжність думок точно не сприяє порозумінню між керівниками і працівниками.
  4. Керівники вважають, що під час прийняття доленосних рішень у компанії вони враховують думку працівників.
    Лише 47% працівників говорять, що керівники дослухаються до їхньої думки під час прийняття рішень. Водночас 75% керівників вказали, що вони обов’язково повідомляють про стратегічні наміри і чекають на пропозиції. 72% керівників заявили, що постійно дбають про безпеку у виробничому середовищі, що відповідає потребам та уподобанням працівників, тоді як лише 49% працівників говорять про це саме.
  5. Керівники вважають, що в компаніях забезпечено ефективний зворотній зв’язок із працівниками.
    Дослідження показало значний розрив між тим, як керівники й працівники сприймають зміст та ефективність спілкування у своїй організації. Наприклад, більшість керівників вказує на потребу застосування гібридної стратегії управління робочим часом, тоді як 58% працівників під цими словами розуміють повернення до звичного режиму роботи (орієнтованого на робоче місце в офісі в чітко визначений робочий час), який був до пандемії.
  6. Працівники постійно відчувають зверхнє ставлення керівників.
    Організації прагнуть створити спільну мету, яка повинна стати елементом об’єднання всіх співробітників в одну команду. Проте дослідження Gartner показує, що хоча 77 % керівників і говорять про створення дружньої атмосфери, лише 49% працівників згодні з ними. Ба більше, 70% керівників вважають, що вони відкриті й доступні для працівників у будь який час, проте тільки 52% працівників поділяють їхню думку.

Якщо компанії хочуть досягти успіху, потрібно зважити на проблеми взаємин із працівниками і забезпечити їм відповідну підтримку.

Підготовлено за матеріалами з сайту https://www.gartner.com/en

Експерт Чеберячко Сергій