Фандєєв Олександр

Два підходи до ведення бізнесу, які варто поєднувати

30.10.2025

У 2024 році 59% нових підприємств в Україні заснували жінки. Безумовно, ця тенденція, зазначає Ірина Качмарчик, українська підприємниця та членкиня ГО «Міжнародні Амбасади жінок-підприємниць», впливає на загальну бізнес-картину. Адже жіночий стиль керівництва має особливості і в побудові процесів, і в спілкуванні з командою та партнерами тощо. В Україні – сильні та ініціативні жінки, так було завжди, це історична особливість нації. Щира зацікавленість обраним напрямом діяльності, галуззю спонукає бізнес-леді організовувати процеси та заглиблюватись у них, створювати середовище, приємне для клієнтів, консультувати та підтримувати, швидко реагувати на зміни. Прибутковість і логічна оцінка, прагматизм, притаманні чоловікам, відходять на другий план. 

Бізнес, за словами підприємниці, зберігає у собі характер того, хто його створює: цінності, погляди, стиль. Жінки більш емоційні. Емпатія включається там, де чоловік вирішує прагматично. На це важливо зважати, зокрема під час ведення переговорів. З жінками важливо говорити не лише про цифри,
а й про цінності, соціальний вплив, довгострокові відносини. Водночас із чоловіками варто чітко структурувати аргументи, звертати увагу на результати та аналітику. Бізнес-леді вносять у роботу власний стиль і смак. У чоловічій справі це, звісно, також є, але зазвичай на другому чи третьому місці. Вияв жіночності в роботі – увага до деталей, атмосфери, прагнення зробити бізнес не лише успішним,
а й затишним. Утім, щоб успішно розвивати бізнес, важливо поєднувати
жіночий емоційний підхід та увагу до деталей із чоловічою структурованістю і прагматизмом.

Щоб ефективно працювати з жінками в бізнесі, важливо враховувати їхню схильність до командної роботи, потребу в емоційному комфорті у колективі. Під час ухвалення рішень доцільно залучати жінок до важливих, але неочевидних моментів. Оскільки бізнес-леді звертають увагу на деталі та можуть передбачити потенційні ризики. Для мотивації варто підкреслювати не лише фінансові показники, а й соціальний вплив бізнесу, важливість місії компанії та перспективи розвитку.

Для ефективної співпраці з чоловіками слід враховувати, що вони орієнтовані на результат, тому важливо подавати інформацію структуровано, чітко формулювати завдання та майбутні показники ефективності. Чоловіки менше зважають на емоційний контекст, тому у переговорах слід наголошувати на аналітичних даних, фінансових перевагах і довгостроковій стратегії. Задля мотивації важливо надавати можливості кар’єрного зростання, наголошувати на досягненнях та пропонувати чіткі механізми реалізації їхніх ініціатив.

Створюючи команду, варто враховувати особливості та сильні сторони обох підходів: аналітичність і стратегію – з одного боку, гнучкість і соціальну залученість – з іншого. Це допоможе вибудовувати ефективний бізнес, який поєднує логіку та емпатію, чіткі бізнес-моделі та людяність у команді, а також у відносинах із партнерами та клієнтами.

За матеріалами ЗМІ

Журналіст Фандєєв Олександр